diff --git a/harjoitustehtavat/ht1-palautus-esimerkki.md b/harjoitustehtavat/ht1-palautus-esimerkki.md index a16c0e3a10c5d9d1dd0bcd7445f3a179b7ec7ed7..dacb608885446351eed05815b7d84ba538c3b9b8 100644 --- a/harjoitustehtavat/ht1-palautus-esimerkki.md +++ b/harjoitustehtavat/ht1-palautus-esimerkki.md @@ -32,13 +32,7 @@ kuva, ja siihen liittyvä teksti vain ohjaa kuvan tulkintaa. # [Kuutio](FT1-ominaisuus.md) -On myös tavallista, että yksi tekstikokonaisuus esimerkiksi lehdessä tai -oppikirjassa koostuu useammasta samaa aihepiiriä käsittelevästä osatekstistä, -joissa kussakin aihetta tarkastellaan eri näkökulmasta. Esimerkiksi -aikakauslehden tyypilliseen artikkeliin kuuluu varsinaisen leipätekstin -lisäksi kuvia, haastatteluja, ja erilaisia tietoiskuja. Näitä kaikkia kuitenkin -luetaan yhdessä, ja ne muodostavat yhden merkityskokonaisuuden. Laajasti -ajatellen miltei kaikkia merkityskokonaisuuksia on "luettava", eli niiden -viestin ymmärtämiseksi on tehtävä tulkintoja ja päätelmiä. Tällä tavoin -ymmärrettynä myös esimerkiksi elokuvat, maalaukset tai matematiikan kaavat ovat -tekstejä. \ No newline at end of file +| Talo | Mökki | +| -------- | -------- | +| Kuppi | Näyttö | +| Lasi | Pöytä | \ No newline at end of file