Lotto.cs 3.78 KB
Newer Older
M1888's avatar
M1888 committed
1 2
using System;
using System.Collections.Generic;
M1888's avatar
10.4.  
M1888 committed
3 4
using System.Collections.ObjectModel;
using System.ComponentModel;
M1888's avatar
M1888 committed
5
using System.Linq;
M1888's avatar
10.4.  
M1888 committed
6
using System.Runtime.CompilerServices;
M1888's avatar
M1888 committed
7 8 9 10 11
using System.Text;
using System.Threading.Tasks;

namespace Lottokone.Model
{
M1888's avatar
10.4.  
M1888 committed
12
    public class Lotto : INotifyPropertyChanged
M1888's avatar
M1888 committed
13
    {
M1888's avatar
10.4.  
M1888 committed
14 15
        private bool kaynnissa = false;

M1888's avatar
M1888 committed
16 17 18 19 20 21 22
        private short viikko;
        public short Viikko
        {
            get
            {
                return viikko;
            }
M1888's avatar
10.4.  
M1888 committed
23 24 25 26 27 28 29 30 31 32
            set
            {
                viikko = value;
                if(viikko > 52)
                {
                    viikko = 1;
                    Vuosi++;
                }
                RaisePropertyChanged();
            }
M1888's avatar
M1888 committed
33 34 35 36 37 38 39 40 41
        }

        private short vuosi;
        public short Vuosi
        {
            get
            {
                return vuosi;
            }
M1888's avatar
10.4.  
M1888 committed
42 43 44 45 46
            set
            {
                vuosi = value;
                RaisePropertyChanged();
            }
M1888's avatar
M1888 committed
47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57
        }

        public List<Pelaaja> Pelaajat { get; set; }

        private long potti;
        public long Potti
        {
            get
            {
                return potti;
            }
M1888's avatar
10.4.  
M1888 committed
58 59 60 61 62
            set
            {
                potti = value;
                RaisePropertyChanged();
            }
M1888's avatar
M1888 committed
63 64
        }

M1888's avatar
10.4.  
M1888 committed
65 66

        public event PropertyChangedEventHandler PropertyChanged;
M1888's avatar
M1888 committed
67 68 69 70 71 72 73
        private Voittorivi voittorivi;
        public Voittorivi Voittorivi
        {
            get
            {
                return voittorivi;
            }
M1888's avatar
10.4.  
M1888 committed
74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122
            set
            {
                voittorivi = value;
                RaisePropertyChanged();
            }
        }

        public ObservableCollection<string> StatusHistory;
        public string Status
        {
            get
            {
                return StatusHistory.Last();
            }
            set
            {
                StatusHistory.Add(value);
                RaisePropertyChanged();
            }
        }

        // Konstruktori lottokoneen pääluokalle
        public Lotto()
        {
            viikko = 0;
            vuosi = 1;
            Pelaajat = new List<Pelaaja>();
            StatusHistory = new ObservableCollection<string>();
            Status = "Alustetaan pelaajia...";
            for (int i = 0; i < 10000; i++)
            {
                Pelaaja p = new Pelaaja();
                for (int j = 0; j < 5; j++)
                {
                    Lottorivi l = new Lottorivi();
                    l.ArvoRivi();
                    p.Rivit.Add(l);
                    Potti++;
                }
                Pelaajat.Add(p);
            }
        }

        public void LisaaPelaajia(int maara)
        {
            for(int i = 0; i < maara; i++)
            {
                Pelaajat.Add(new Pelaaja());
            }
M1888's avatar
M1888 committed
123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136
        }

        public void Start()
        {
            // TODO
        }

        public void Stop()
        {
            // TODO
        }

        public void Tick()
        {
M1888's avatar
10.4.  
M1888 committed
137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161
            Status = "Seuraava viikko...";
            Viikko++;
            Voittorivi = new Voittorivi();
            Voittorivi.ArvoRivi();
            TarkistaVoitot();
        }

        private void TarkistaVoitot()
        {
            foreach(Pelaaja p in Pelaajat)
            {
                foreach(Rivi r in p.Rivit)
                {
                    if(Voittorivi.Oikein(r) >= 5)
                    {
                        Status = $">=5 oikein! {Voittorivi.ToString()} ja {r.ToString()}";
                    }
                }
            }
        }

        protected void RaisePropertyChanged([CallerMemberName] string propertyName = null)
        {
            if(PropertyChanged != null)
                PropertyChanged(this, new PropertyChangedEventArgs(propertyName));
M1888's avatar
M1888 committed
162 163 164
        }
    }
}