diff --git a/docs/projektin-aloitusvaihe/ensimmainen-tapaaminen.md b/docs/projektin-aloitusvaihe/ensimmainen-tapaaminen.md index 2541e2f6d81f32c7e71b2cbe2b365f4a23b040ea..bb007cf44b2ca13582e3a41126853e86ec026e59 100644 --- a/docs/projektin-aloitusvaihe/ensimmainen-tapaaminen.md +++ b/docs/projektin-aloitusvaihe/ensimmainen-tapaaminen.md @@ -2,34 +2,43 @@  -**Järjestäkää tapaaminen viimeistään 7.10.2020!** +## Ennen tapaamista! -* Tiimi valitsee edustajansa, joka toimii aktiivisena toimeksiantajan suuntaan -* Tiimi sopii ajankohdan ensimmäiselle tapaamiselle, johon osallistuvat toimeksiantajan, tiimi ja ohjaaja (Narsu / Juho) -* Lähettäkää sähköposti, jossa esittelette ryhmän ja ehdotatte sopivaa ajankohtaa tapaamiselle -* Ottakaa tarvittaessa myös yhteyttä puhelimitse toimeksiantajantajaan ja keskustelkaa ennakkoon toimeksiannosta +* Tiimi valitsee joukostaan edustajan, joka toimii aktiivisena linkkinä toimeksiantajan suuntaan +* Tiimi luo oman kotisivun ennen asiakkaan tapaamista. +* Tiimi valmistelee lyhyen ryhmäesittelyn +* Kotisivustoa käytetään projektin "markkinointiin" eri tilanteissa opintojakson aikana. +* Toimeksiannosta ei kerrota oletuksena laajemmin (toimeksiantaja päättää mitä saa kertoa), mutta sivun avulla voi tiedottaa tiimin haasteesta. + +## Tapaamisen sopiminen + +* Tiimi sopii ajankohdan ensimmäiselle tapaamiselle, johon osallistuvat toimeksiantajan, tiimi ja ohjaaja (Narsu) +* Lähettäkää sähköposti, jossa esittäydytte ryhmänä ja mukana on linkki kotisivuun. +* Ehdottakaa sopivaa ajankohtaa tapaamiselle (Ohjaajan kannalta keskiviikko on paras) +* Ottakaa tarvittaessa myös ennakkoon yhteyttä puhelimitse/TEAMS/ZOOM etc toimeksiantajantajaan ja keskustelkaa toimeksiannosta * Sopikaa ajankohta, jolloin kaikki pääsevät mukaan (Ohjaajan läsnäolo ei pakollista, mutta erittäin toivottavaa) -* Tavataan toimeksiantaja naamatusten/virtuaalisesti (Opetelkaa TEAMS+ZOOM käyttöä) +* Tavataan toimeksiantaja parhaassa tapauksessa naamatusten tai virtuaalisesti * Tapaamisessa esittäydytään tiiminä ja Käydään läpi toimeksianto yleisellä tasolla * kartoitetaan tiimin mahdolliset kehitystarpeet, eli mitä pitää opiskella ennen työskentelyn käynnistämistä (tuotanto-vaihe) * Sovitaan seuraava tapaaminen ja seuraavat askelmerkit -<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/F139Xp3tYkY" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen></iframe> - +## Virallinen kokouskutsu ja aikataulu -## Kokouskutsu ja sopiva aikataulu - -Laatikaa Office 365:en Outlookissa kokouskutsu, jossa kutsutte tapaamiseen kaikki tarvittavat henkilöt. +Laatikaa Office 365:en Outlookissa kokouskutsu, jossa kutsutte ensimmäiseen tapaamiseen kaikki tarvittavat henkilöt. * Saamani kutsun perusteella tiedän, että tapaaminen edistyy! * Laatikaa lyhyt agenda tapaamiselle, joka ilmenee kutsusta * Varataan aikaa vähintään 1h + hetki vapaalle keskustelulle * Narsulle sopivat tapaamiseen keskiviikko aamupäivä /torstaipäivät -* Juho Pekille sopii Torstai/Perjantai -## Tehtäviä tiimille -* Tiimi valmistelee lyhyen ryhmäesittelyn ja luo verkkosivut Gitlab -ympäristöön -* Laatikaa A4-kokoluokan vaatimusmäärittely-dokumentti toimeksiannosta tapaamisen jälkeen! +## Tuloksia tapaamisesta + +* Laatikaa [A4-kokoluokan](http://jamkit.pages.labranet.jamk.fi/project-templates/opf-2021-ttc2070-core-template-v1/20-Requirement-management/short-requirement-specification/) alustava vaatimusmäärittely-dokumentti toimeksiannosta tapaamisen jälkeen! +* Tarvitaanko vaitiolosopimus/NDA? Milloin allekirjoitetaan? Missä? +* Mitä tunnuksia/palveluja tarvitaan? Mistä saadaan käyttöoikeudet +* Tarvitaanko muita selvityksiä ennen projektin käynnistämistä? +* Riittävä ymmärrys toteutettavasta kokonaisuudesta, jonka pohjalta voidaan laatia A4-kokoa oleva vaatimusmäärittely +* Milloin tavataan seuraavaksi? * Esittäkää tämä dokumentti toimeksiantajalle ja tarkistakaa onko se toiveen mukainen * Jos toimeksiantajalla ei ole tarjolla selketä kehitysympäristöä, voi tiimi pysytyttää esim OPF -projektiympäristön. (Ohjeita ohjaajalta) * Selvittäkää mitä välineitä tarvitaan työn aloittamiseksi! @@ -41,13 +50,6 @@ Laatikaa Office 365:en Outlookissa kokouskutsu, jossa kutsutte tapaamiseen kaikk * Sovitaan virallinen kommunikaatiokanava esim (TEAMS, SLACK, WHATSAPP etc) * Kerää ennakkoon taustamateriaalia tarvittavista teknologioista -## Tuloksia tapaamisesta - -* Tarvitaanko vaitiolosopimus/NDA? Milloin allekirjoitetaan? Missä? -* Mitä tunnuksia/palveluja tarvitaan? Mistä saadaan käyttöoikeudet -* Tarvitaanko muita selvityksiä ennen projektin käynnistämistä? -* Riittävä ymmärrys toteutettavasta kokonaisuudesta, jonka pohjalta voidaan laatia A4-kokoa oleva vaatimusmäärittely -* Milloin tavataan seuraavaksi?