TTMW0110 - 3D mallintamisen perusteet
Kurssin tiedot
Nimi | 3D-mallintamisen perusteet |
Koodi | TTMW0110 |
Osa moduulia | VISUALISOINTI |
Opettaja(t) | NelPa |
Ajoitus | KEVÄT 2022 |
Toteutusten määrä | 1 |
Peppi | Katso Peppi kuvaus |
Ilmoittaudu kurssille
Jätä tähän issueen thumbsup
Miksi valitsisin tämän kurssin?
Kiinnostaako sinua oppia 3D-mallintamaan? 3D-malleja käytetään esim. peleissä, teollisuuden visualisoinnissa, videotuotannossa, animaatioissa, 3D-tulostuksessa, markkinoinnissa...
Kurssilla opitaan 3D-mallinnuksen perusteet avoimen lähdekoodin Blender-ohjelmalla. Vaikka Blender ei ole kaupallinen, sen opittua pystyt helposti siirtymään kaupallisiin ohjelmistoihin tai jatkamaan 3D-mallinnusta ilmaisella ohjelmistolla esimerkiksi indie-pelinkehitystä silmälläpitäen.
Kurssilla käsitellään seuraavanlaisia aiheita:
- Blenderin käyttöliittymä, pikanäppäimet
- Mallinnuksen perusteet, objektit, modifierit
- Materiaalit ja teksturointi
- Valot, kamerat, renderöinti
- Partikkelit
- Riggaus ja animointi
- Sculptaus
Kurssi arvostellaan harjoitustyön ja sen dokumentoinnin perusteella. Arviointikriteereinä toimii opittujen teknologioiden hyödyntäminen.
Voit tutkia tämän vuoden kurssisivuja täältä: http://ttmw0110.pages.labranet.jamk.fi/3d-mallintamisen-perusteet/