Skip to content

TTC8620 - 3D-mallinnus

Kurssin tiedot

Nimi 3D-mallinnus
Koodi TTC8620
Osa moduulia DIGITAALINEN MEDIA
Opettaja(t)
Ajoitus
Toteutusten määrä
Peppi Katso Peppi kuvaus

Miksi valitsisin tämän kurssin?

Kiinnostaako sinua oppia 3D-mallintamaan? 3D-malleja käytetään esim. peleissä, teollisuuden visualisoinnissa, videotuotannossa, animaatioissa, 3D-tulostuksessa, markkinoinnissa...

Kurssilla opitaan 3D-mallinnuksen perusteet avoimen lähdekoodin Blender-ohjelmalla. Vaikka Blender ei ole kaupallinen, sen opittua pystyt helposti siirtymään kaupallisiin ohjelmistoihin tai jatkamaan 3D-mallinnusta ilmaisella ohjelmistolla esimerkiksi indie-pelinkehitystä silmälläpitäen.

Kurssilla käsitellään seuraavanlaisia aiheita:

  • Blenderin käyttöliittymä, pikanäppäimet
  • Mallinnuksen perusteet, objektit, modifierit
  • Materiaalit ja teksturointi
  • Valot, kamerat, renderöinti
  • Partikkelit
  • Riggaus ja animointi
  • Sculptaus

Kurssi arvostellaan harjoitustyön ja sen dokumentoinnin perusteella. Arviointikriteereinä toimii opittujen teknologioiden hyödyntäminen.

Voit tutkia tämän vuoden kurssisivuja täältä: http://ttmw0110.pages.labranet.jamk.fi/3d-mallintamisen-perusteet/

Edited by Juho Pekki