- Sprintin merkittävimpänä tuloksena laitoimme Next.js-projektin pohjarakenteen alulle. Määritimme tiimille yhteiset ESLint ja Prettier -pluginien konfiguraatiot yhteistyön helpottamiseksi. Perehdyimme Dockeriin ja hyödynsimme konttiteknologiaa jo projektin pystytysvaiheessa: varmistimme, että sovelluksen saa buildattua konttiin deployaamista varten. Jatkossa selvittelemme, olisiko myös sovelluksen testaamiseen tarpeellista olla oma konttinsa.
- Pääpaino sprintillä oli kuitenkin opiskelussa. Tiimiläiset kävivät omaan tahtiin läpi Helsingin yliopiston Full stack open -kurssin osioita 0-3. Lisäksi testauksesta kiinnostuneet ryhmäläiset tutustuivat itsenäisesti eri testausmenetelmiin ja valmistelivat kysymyksiä Tarjalle perjaintain tapaamista varten. Muutama ryhmäläinen opiskeli/kertasi Dockeria.
- Sovimme Overflow-tiimin kanssa tulevasta koodausyhteistyöstä. Tähän tietoon 1-2 ryhmäläistä saa tehtäväkseen ainakin moniosaisen 'toimeksiannon lisäys' -lomakkeen toteuttamisen Reactilla. Totesimme, että jokin UI-komponenttikirjasto ja sen kustomointi sekä jokin lomakedatan hallintapaketti voisivat olla tarpeellisia. Testaajille näyttäisi olevan luvassa tehtäviä mm. kyseisen lomakkeen testauksen parissa. Myös UI:n suunnittelun ja toteutuksen parissa riittää tehtävää: suunnitelmana on toteuttaa FF Marketplacen ulkonäkö JAMKin brändiohjeistusta mukaillen.
- Sisällön suunnittelua laitettiin alulle: mm. aiemmin kiireen takia yksinkertaistettu WIMMA Labin esittelyosio etusivulta saatiin nyt uudistettua ja sisältö kirjoitettua puhtaaksi. Tätä taskia jaetaan jatkossa pienempiin palasiin ja jatketaan seuraavilla sprinteillä.
- Suuri osa sprintistä kului vierailijoiden luentoja kuunnellessa, joten rakennesuunnitelman, vaatimusmäärittelyn ja visuaalisen suunnittelun aloittaminen siirtyvät seuraavalle sprintille.
- Sprintti 04:llä tahti tuntui hidastuvan huomattavasti verrattuna Avointen ovien kiireisiin. Reactin opiskelu koettiin tärkeäksi, ja ryhmäläisten mielestä Full stack open -kurssin materiaalit selvensivät Reactin perusteita erinomaisella tavalla. Pelkkä opiskeluun keskittyminen ei kuitenkaan loppujen lopuksi tuntunut ryhmäläisistä erityisen mielekkäältä tekemiseltä, ja sprintistä jäi hieman epämääräinen fiilis, kun mitään konkreettista ei jokainen välttämättä saanut aikaan. Jatkossa kiinnitämme sprinttisuunnittelussa huomiota siihen, että opiskelua ja "oikeaa tekemistä" voi jokainen ryhmäläinen vuorotella oman fiiliksen mukaan.