Ideoikaa yrityksenne visio, missio ja slogan
Jokaisen virtuaaliyrityksen olisi hyvä määrittää itselleen oma missio, visio ja slogan. Nämä auttavat yrityksen roolin hahmottamisessa ja luovat yhteisen tarkoituksen.
Visio: Mihin pyritte? Mihin olette matkalla?
Visio on yrityksen unelma, joka auttaa luomaan virtuaaliyrityksen työntekijöille kuvan tulevaisuudesta. Vision on tarkoitus innostaa ja luoda työlle merkitys. Esimerkkinä Overflown visio: Overflow haluaa tarjota kehittyvän ja laadukkaan palvelun seurantatekniikan parissa hyödyntäen uusimpia sovelluksia ja tekniikoita.
Missio: Miksi olette olemassa?
Missio kertoo yrityksen roolista ja tehtävästä. Missio vastaa kysymykseen, mitä yritys haluaa saada pysyvästi aikaan. Esimerkkinä Overflown missio: Overflowina haluamme olla kehittyvä tiimi, jossa jokainen tuo omalla työpanostuksellaan uutta ja innovatiivista ajattelua, samalla luoden uusia ratkaisuja.
Slogan: Yrityksen iskulause.
Slogan kiteyttää yrityksen perusajatuksen nasevasti yhteen lauseeseen. Esimerkkinä Overflown slogan: Don't just flow, Overflow! Ideoinnissa voi käyttää eri tekniikoita esim. brainstorming-menetelmää