Foxxy Winter Adventure on perinteinen, sivustapäin kuvattu 2D-tasohyppelypeli, joka muistuttaa esimerkiksi sellaisia retropelejä kuin Super Mario. Pelaajan pelihahmona on kettu, jolla voi juosta, hypätä ja ryömiä pelimaailmassa. Kettua liikuttamalla pelaajan on edettävä tason loppuun ja kerättävä matkalla riittävästi timantteja (vähintään 20 kpl) tason läpäisemiseksi. Pelaajalla on lähtökohtaisesti kolme elämää. Törmätessään pommiin (ja ollessaan lähellä pommia sen räjähtäessä) pelaaja menettää yhden elämän, mutta löytäessään kirsikan hän saa yhden elämän. Mikäli elämät pääsevät loppumaan, ennen kuin pelaaja on läpäissyt tason, hänen on aloitettava taso alusta. Myös jos pelaaja tipahtaa yhteen tasolla olevista "vesiesteistä", taso on aloitettava alusta.
...
...
@@ -61,7 +63,7 @@ Pelaajan liikkeiden toteutuksessa on hyödynnetty [Brackeys'in Character Control
Pelissä "kerättäviin" objekteihin (laatikko, timantti, kirsikka, pommi) liittyy kuhunkin omat skriptinsä, joiden avulla ohjataan niiden triggeröimiä pelihahmon toimintoja, animaatioita ja ääniefektejä. Yksinkertaisin näistä on laatikko, jonka komponenttina oleva Edge Collider toimii triggerinä: kun pelaaja hyppää laatikon päälle, laatikko katoaa pelimaailmasta (Crate-objektiin komponenttina liittyvä skripti tuhoaa kyseisen peliobjektin). Monimutkaisin puolestaan on pommi. Kun pelihahmo törmää siihen, pommin Capsule Collider triggeröi pommin räjähtämisen. Siihen liittyy räjähdysanimaation suorittaminen ja räjähdysäänen soittaminen, sekä pelaajan elämien vähentäminen yhdellä (mikä puolestaan johtaa pelaajan "hit"-animaation suorittamiseen).